На обласний конкурс "Кращий природоохоронний захід" надійшло 27 робіт. Більшість з них – роботи екологічних гуртків, клубів, агітбригад, шкільних лісництв. Серед заходів – висаджування дерев та кущів, розчистка джерел і водойм та упорядкування прилеглої до них території. Багато уваги приділено облаштуванню екологічних стежин, спостереженням за рослинним та тваринним світом. Частина з вас провела гарну роз'яснювальну роботу серед місцевого населення, випускала листівки, буклети природоохоронного змісту.
1. Першими нам дуже приємно нагородити самих менших учасників конкурсу, колектив третього класу школи №1 м. Вінниці (Цимбал Галина Василівна). Робота присвячена проблемам поводження із побутовими відходами. В ній представлені фотографії учнів, їх роздуми на дану тему, а завершується робота прийнятим твердим рішенням кожного: "Не смітити!" .
2. Цікавою роботою є робота пошуково-краєзнавчого загону з села Жван Мурованокуриловецького району (вчитель Ткачик В.М.). Разом із дорослими молодь облаштувала на екологічній стежині годівниці для диких кіз, дослідила цілий ряд джерел та криниць та нанесла їх на карту.
3. Дуже цікавою є робота Гніванської школи №1 (вчитель Кашталян Віктор Михайлович). Учні школи єдині серед інших конкурсантів провели роз'яснювальну роботу про негативний вплив на довкілля та здоров'я людей спалювання сухого листя. А також провели захід, який демонстрував, як саме треба поводитись із сухим листям. Також юні натуралісти школи провели серйозне дослідження річки Циганка, а результати досліджень змістовно виклали в своїй роботі. Дана робота розглядалась, як кандидат на призове місце.
4. Величезна робота з розчистки джерел та русла річки Удич була проведена юними натуралістами школи села Веселівка Теплицького району (Мордюк Лариса Йосипівна).
5. Цікава і особлива робота Лозовської Тетяни, учениці Крижопільської школи №1. Учні провели опитування серед жителів смт Крижопіль щодо екологічних проблем міста та шляхів їх вирішення. Результати подали до селищної ради. Тобто, маємо зразок співпраці влади і громади.
6. Прикладом тісної співпраці влади і громади є робота Калинівської школи №2 (вчитель – Юрчук Тетяна Володимирівна). Серед багатьох інших представлених заходів – складений учнями план з озеленення рідного міста, який також був поданий до міської ради.
7. Дослідження джерел, течії річки Рось та річки Котлярки проведено учнями школи №2 м. Погребище (вчитель Мамчур Євгенія Іванівна). Представлена високофахова виховна робота.
8. Є у нас робота дівчини, яка змалечку брала активну участь у роботі екогуртків, а сьогодні є студенткою Аграрного університету (Валентина Продан). Робота присвячена регіональному ландшафтному парку Мурафа.
9. Робота учнів школи села Леухи Іллінецького району представляє заходи з упорядкування пришкільної території (вчитель – Жанна Федорівна Лисак). Треба зазначити, що територія біля школи дійсно дуже гарна і може бути зразком для багатьох інших.
10. Упорядкуванню пришкільної території присвячена і робота колективу школи с.Флорино Бершадського району (вчитель – Гончар Ніна Володимирівна). На території школи закладений дендропарк, окремо вирощуються лікарські рослини.
11. Дослідження юних натуралістів представлені в роботі, що надійшла з с.Сививківці Липовецького району (вчитель – Сулима Оксана Дмитрівна). Огородження мурашників, облаштування годівничок для птахів, паспортизація лелечих гнізд – далеко не повний перелік заходів липовецьких екологів.
12. Багато років проводиться екологічна робота в школі с.Лозове Чернівецького району (роботу виконав Ярослав Сафтюк). Силами учнів та вчителів разом із сільською радою об лаштована екологічна стежина, подорожі якою є школою формування поважливого та дбайливого ставлення до природи.
13. Активна робота агітаційних екологічних бригад представлена Брацлавською школою Немирівського району (вчителі Демидова Валентина Іванівна, Стефаник Ліана Леонідівна). Представлена також карта і опис екологічної стежини.
14. Шкільне лісництво та робота агітаційної екологічної бригади представлена природо охоронцями Сумівської школи Бершадського району (вчителі – Бутило Валентина Вікторівна та Бурянчик Анжела Іванівна). Окрім опису екологічної стежини, створення якої було затверджена рішенням сільської ради, представлені проведені заходи по догляду за стежиною.
15. Впорядкування території парку та догляд за птахами описані в роботі екологів Гальжбіївської школи Ямпільської району. (вчитель – Атаманчук Віктор Васильович). Також описаний конкурс "Житло – птахам - 2009".
16. Екоклуб "Зелена планета" Тиврівського ліцею-інтернату представив опис екостежини, просвітницьку роботу, зафіксував незадовільний стан зберігання пестицидів (вчитель – Світлана Гнатівна Пліхта). Також представлена співпраця членів клуба з селищною радою.
17. Систематична природоохоронна робота проводиться школою села Озаринці Могилів-Подільського району (вчитель – Телеватюк Світлана Іванівна). 67 джерел та басейн річки Немийка дослідили, описали та частину упорядкували учні цієї школи.
18. Сміливою та оригінальною є робота Гніванської станції юних натуралістів, які представили моделі одягу з поліетиленових пакетів (керівник Каштелян Віктор Михайлович ). Також юннати описали свою екологічну стежину та роботу з розчистки джерел.
19. Екологічна стежина вздовж річки Сіб описана в роботі учнів школи №4 міста Гайсин (вчитель – Сташко Інна Василівна).
20. Нам дуже приємно вітати в цьому залі представників органів місцевого самоврядування, які також взяли участь у нашому конкурсі (Флоринський сільський голова Нікітчук Василь Іванович). Сільська рада розробила програму "Джерельна вода громади Флоринської сільської ради у відродженні водних ресурсів України". Бажаємо вам успішної реалізації цієї програми та нових яскравих перемог.
А три призових місця належать:
Третє місце посіла робота екогуртка школи села Літинка Літинського району (вчитель – Шмалій Михайло Якович). В роботі представлені дослідження місць зростання червонокнижних, рідких та зникаючих видів рослин. Проведені заходи із огородження таких місць з метою їх збереження та захисту від випасу. Досягнута домовленість із сільською радою щодо створення на даній території заповідного об'єкту.
Переможці нагороджуються фотокамерою Ergo, що вирізняється простотою та зручністю та здатна зафіксувати довкілля не лише на поверхні, але й під водою. Незважаючи на об’єктив з фіксованою фокусною відстанню, пристрій обладнаний 6-ти мегапіксельною матрицею, що дозволяє робити якісні фотографічні відбитки.
Друге місце зайняла робота юних натуралістів центру дитячої та юнацької творчості міста Хмільник ( керівник – Неймит Таїсія Йосипівна). Серед багатьох інших заходів представлені дослідження та моніторинг за місцем зростання ранньоквітучих рослин. Дослідження показані з 2001 року. Цікавим також є обґрунтоване звернення до міської ради з пропозицією налагодити вирощування гарно квітучих видів на присадибних ділянках та теплицях з метою подальшого продажу. Такі заходи, на думку юннатів, допоможуть зберегти дикоростучі види від знищення.
Переможці нагороджуються 10-мегапіксельною фотокамерою Canon. Вона відрізняється своєю компактністю та надзвичайно високою якістю зображення. Фотокамера підтримує «простий» режим зйомки, у якому навіть початківці можуть робити чудові знімки
Перше місце зайняла робота колективу маленької дев'ятирічної школи із села Грушківці Калинівського району (керівник - Василь Васильович Столяр). Представлені просвітницька робота, екологічна стежина, індивідуальна робота учнів, майстрування хатинок для птахів та догляд за хатинками та птахами. Досліджені і описані лелечі гнізда, нанесені на карту села, за гніздами проводиться постійний моніторинг та догляд. Також досліджені місця зростання червонокнижних видів рослин, місця зростання кожного виду окремо нанесені на карту земель сільської ради. Даною роботою зроблений перший крок до створення нових заповідних об'єктів.
Переможці нагороджуються цифровою фотокамерою PANASONIC з 12-кратним оптичним збільшенням, системою оптичної стабілізації, 7 мегапіксельною матрицею та рядом інших корисних функцій для досвідчених користувачів.
Дякуємо усім за участь у конкурсі та запрошуємо до подальшої співпраці. Бажаємо усім успіхів у нелегкій справі збереження довкілля. |